01 March 2012

Air Sejuk vs Air Panas

Hai korang!

Dah breakfast ke belum? Makan ape tuh? *feeling-feeling ramah pulak aku neh*

Today aku makan nasi impit dengan kuah lodeh *sedap giler!!*. Tapi air haruslah air teh o ais. Korang tanya kenapa minum ais pepagi? Ntah lah, memang suka minum minuman berais pagi-pagi eventho orang cakap tak elok minum ais pagi-pagi. Aku and adik beradik aku yang lain memang suka minum ais pepagi nak-nak kalau yang jenis masuk tekak then rasa sejuk kat jantung. Wallahhhh!! *tau tak macam mane rasa sejuk dekat jantung? Tak reti? Meh aku kokak dada korang!* kahkahkah.


neh contoh air yang berais (tak sure air ape), nikmat nya minum! i suka, i suka, u tak suka? i tak heran! *cakap-cakap orang degil*

Kenapa aku tak suka air panas? Bukannya aku tak suka, suka jugak tapi kena tengok situation lah contoh macam hari hujan ke? Malaysia dilanda salji ke? *budget-budget sejuk membeku gitu*. KA pun selalu marah aku sebab tak minum air panas, dea cakap air panas elok untuk badan and dea cakap nanti dah tua takde lah badan sakit-sakit. *Aku marah je dengar sebab perkataan tua tuh, ini sangat damn!*


So far kalau aku minum air panas pun kalau tekak aku rasa gatal *sebab nak garu tak boleh kan?* so aku akan buat air panas sendiri, tapi still letak ais seketul nak bagi rasa suam sikit. hehehe. Ah Dulik!

Tapi korang jangan lah tak minum langsung, serius tak elok! Nanti lemak membeku kat badan macam aku pulak, dah puas nak kena jogging pulak nak bakar lemak. So better minum air panas so that lemak boleh cair, ais pun boleh cair neh kan pulak lemak, ye dok? Jangan degil-degil. Tak nak kawan korang! daaaa

p/s: pictures ambil dari Google sudeyyy!

With Love,

1 comment:

Yana Libra said...

banyak minum ais, tulang sejuk..tu yang kalau wat exercise lemau je tu..hehe~~