15 February 2012

Siapa Zairo Anuar Zalani?

Hai semua orang,



Zairo Anuar Zalani neh seorang pemain bola sepak untuk pasukan TTeamfc.Kapten lagi! At a first place, memang aku tak kenal siapa Zairo neh? But adik aku yang Dzaiddin tuh keep on mentioning his name and adik aku cakap dea tuh 1 of his idol. Tapi aku tak heran lah sebab aku fikir Zairo tuh tak pernah main untuk Malaysia pun. *konon-konon fikir takde lah bagus sangat!*

And tetiba adik aku yang Dzaiddin tuh dioffer by TTeamfc untuk join team dorang, wah! Still adik aku dok bangga-bangga cakap dea 1 team dengan idola dea. I was like, 'Ekelehhh...ntah sape-sape ntah dea nak bangga sangat tuh!'. Tapi aku chill je lah sebab ye lah nak gedik-gedik lebih sikit, dah ada boyfriend disisi. Apa pulak si KA cakap kang? Merajuk pulak nanti dea tuh.

And ade 1 hari tuh, aku and family pergi ke Melaka sebab nak tengok adik aku game against Kuala Lumpur which is this year Kuala Lumpur home dekat Stadium Hang Jebat, Melaka. And aku tengok Zairo neh kapten and dea score. Dea tendang *aku panggil as rembat or shoot* tak nak LAJU giler bola ko kan! Serius memang laju bola dea, anggaran dalam 240km/j macam tuh lah. *240km/j memang tipu*

And masa adik aku nak balik tuh, weols tunggu dea kat depan stadium tuh tau. Tengah-tengah berborak rancak tetibe si Zairo tuh pun lalu, OMG gila handsome mamat neh!! putih, kening hitam, tinggi, badan sedap dipeluk *imaginasi aku memang tahap atas katil nye. kahkahkah. Joking*. Then tanya adik aku, Zairo tuh dah kahwin ke? Sekali adik aku jawab 'DAH!'. Terus aku nyanyi lagu Azie 'Pelamin Anganku Musnah' dekat tepi tangga bas TTeam. Tapi aku cepat-cepat sedar diri sebab KA tengok aku sambil jeling-jeling bengang. ahahahhaa.

Tapi aku sedar siapalah aku di mata Zairo, sekadar gagak yang berterbangan dari 1 dahan ke 1 dahan, tapi dea? Umpama burung merak yang terbang di kayangan meniti pelangi sepi. *Bagaikan melukut di tepi gantang...begitulah aku hurmm..hurmm..(tak ingat lirik) - terus nyanyi lagu Aisyah*

Tapi yang aku tak faham tuh, aku slumber cakap dengan mak aku camneh;
Mimi : Ibu, mimi rela je jadi bini no 2 si Zairo tuh. Takde hal lah! *sambil gelak-gelak*
Ibu : Kak, kalau kau no 2, ibu pulak no 3 sebab ibu sihir dea. Pastuh lepas 44hari sihir pun hilang, pastu baru Zairo tuh sedar dea kahwin dengan ibu. *terus gelak jahat!*
Mimi : Nak jugak ke? T_T *Nangis*
Ibu : Nak lah! Nafsu suami muda tengah memuncak.
Mimi : *Bertambah lebat nangis*

So, jawapannya : Baik aku mengadap dekat si KA sorang. Dah tentu-tentu bujang trang tang tang. Cuma perangai dea je macam bercelaru sikit. kahkahkah. Sorry.

Ok guys, that's all for tonight!

4 comments:

Anonymous said...

Siannya awak...,hehe..,dah terlambat dah...(Haha..,saya minat jugak kat Zairo tapi sebagai fans jer..).Ehehehe...,jangan marah ;).Setakat ni saya tengok,dialah player tengah yang paling hebat dalam Malaysia!Saya suka freekick dia!!!Power habis!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Siannya awak..,hehe..!Dah terlambat.Saya pun minat gak kat Zairo tapi just sebagai fan je..,ehehehe...,jangan marah..!For me,dia ni player tengah yang paling kreatif and bahaya dalam Malaysia setakat ni saya tengok.(Pendapat sayalah).Freekick Zairo memang berbisa habis..!!!I like.. ;)

Anonymous said...

Minat Zairo jgk rupanya..!Heheh...

Amelia Zainudin said...

hai alls,

thanks for the comments! Minat zairo because of his freekick lewr. Juz masa mula-mula tgk tuh...dea neh putih macam x main bola kan? and tetibe dea amek freekick and terus gol. walaweh. hebat giler!!

hope korang terus sokong Zairo and his team sekali. thanks.