27 February 2012

Beremosi Dengan Tanah

Happy monday uols,

Semalam aku and parents aku balik my 2nd house which is dekat Bandar Tasik Puteri, Rawang. So kami anak beranak pun beremosi dengan tanah *bercucuk tanam ler*. Kan best kalau adik-adik lelaki aku ade, tak payah aku yang rambut tengah cantik neh buat keja. hahahaha. Layan piccies mari!


neh view from depan rumah aku. Ade kereta, ada lampu, ada rumput, ada pintu. PERFECT!


yang neh pulak view dari belakang rumah, masa neh kat tempat beremosi dengan tanah tuh lah.


Aku yang baru start nak berkebun, actually aku tak suka pegang tanah neh sebab fikir kalau aku pegang tanah then pegang muka, alamatnya jerawat naik dekat muka.


Nak tengok pokok ape yang weols tanam?

ada tebu and daun pandan *tapi apehal ntah daun pandan tuh halus benar? tak naik gemuk-gemuk pulak. Neh buat air sirap pun tak lepas hokay!*

yang neh pulak pokok limau bali, ketot je pokok nya, buah pun takde *rasa macam nak paksa keluarkan buah je, baja dah bagi hari-hari hokay!*

Neh daun limau purut, tak kenal? alaa..yang kalau korang nak buat rendang or paprik mesti kena ada daun neh, kalau takde siapa yang nak makan korang masak? *pandai aku kan? Dah boleh kawen neh...hehehe*

Pokok halia, korang nampak tak halia tuh dah nak terkeluar? pelik lah halia tuh! Duduk diam-diam dalam tanah boleh tak?

Mak aku yang konon-konon kuat nak gunting rumput kat depan pastu terus mengadu sakit lutut *bekas pesakit terkena ACL lettew?*. Korang nampak tak pokok kemetot kat depan tuh? Nak tengok pokok ape?

Pokok neh lah!!! tak tahu pokok ape? tapi panggil pokok krismas je. Pokok neh memang takat tuh je tinggi nya dari dulu. Terbantut sungguh tumbesarannya!


So tuh je yang weols buat kalau kat Rawang, tapi ye lah, rumah sendiri so weols happy nak buat ape-ape pun. Kalau boleh nak cari meja and kerusi untuk letak kat belakang, boleh buat lepak-lepak sambil minum petang. Tak gitu,


Have a nice Monday y'alls!

With Love,

1 comment:

Yana Libra said...

kesiannya pokok krismas bantut tu..hehe~