24 July 2010

Orang-orang yang perlu kita jauhi

Of course semua orang ada benda yang mereka rasa mereka tak suka buat atau mereka rasa mereka tak perlukan benda-benda seperti ini. Dan aku pun ada benda yang buat aku menyampah, tak suka, benci dan bla bla bla....so hari ni aku nak listkan perkara-perkara yang aku tak suka.

:: paling tak suka orang memaksa. Sumpah tak suka! macam kita tak suka buat tapi orang2 itu suruh buat juga. memang angin satu badan lah. terus avoid orang tuh terus!! BLOCK! DELETE orang tuh dari hidup kita. (kenapa kerol neyh dah potong level aku at Towner? neh malas ajak dia main..habis kalah!)

:: tak suka orang hipokrit. sebab orang hipokrit nih bahaya. VERY DANGEROUS U KNOW! kalau yang diam tuh yang paling DANGEROUS. untuk orang hipokrit neh banyak terms-terms yang dicipta untuk mereka seperti DRAMA QUEEN? and kadang-kadang mereka akan bertukar menjadi serigala jadian...hahaha! salah! itu JACOB from Twilight sahaja boleh jadi.(sasanya badan dia...sedap peluk :) hahaha...lari tajuk!) mereka boleh jadi backstabber gaks. so beware of this people guys.

:: Lelaki panas baran? gile tak suka lelaki panas baran aka budget kau seorang je ada sifat marah? bangang!! hahaha. Perempuan susah nak ada sifat negatif macam neh. kalau ada pun, maybe mereka dalam mood Bendera Merah ataupun perkataan lucah mak aku 'Malam tadi tak dapat kowt?' tuh perkataan mak aku ok. Aku pun tak faham maksud dia apa...? haaa.. Lelaki panas baran neh, aku ada lah pengalaman jugak. tapi bukan aku larh. My relatives punya bf. sepak, terajang, tampar, tumbuk tuh dah macam adat dalam percintaan diorang lah? Maybe lelaki tuh fikir, cara camtuh lah nak menunjukkan kasih sayang. Kalau muka kau tuh macam Jacob Twilight or Chad Michael Murray..nak jugak lah aku tahan ber air liurkan darah or lebam di badan. Neh muka macam pelakon pembantu cerita Tamil ada hati nak tunjuk samseng. Dah lar pukul perempuan. Kurus plak tuh. kesian tau that girl. Dasar dayus punya lelaki. Potong tuttt kau, baru kau tau!! (tutttt bukan maksud sebenar..) hahaha..

:: Lelaki anak mak..woooooo..memang lah semua orang sayang mak tapi kalau dah semua mak yang fikir, mak yang buat keputusan..takkan boleh tahan kowt? nak kata childish? i don't think so? sebab kalau kita dapat anak mak neh. dia memang tak boleh nak buat keputusan sendiri. semua nak kena tanya mak. Nanti kalau dah kahwin, malam pertama tanya dengan mak macam neh 'Makk..malam neh boleh tak orang buat cucu mak?? bukannya orang lain..cucu mak jugakkk...' hahahahhaa...tak mau kan? malu kan?? so cari lah lelaki yang boleh bimbing kita, buat keputusan sendiri, berdikari, and yang paling penting beriman. yakni, boleh mendorong kita ke jalan yang benar. sebab dosa seorang isteri adalah diatas tanggungjawab suami. Nak ke suami sahaja masuk neraka. masa bercinta kata nak mati bersama-sama? tungguku pintu syurga lah aper lah..so kena cari suami yang boleh bimbing ye. jangan nak melingkup sama..(Giler aku dah boleh kawen!! Pandai berkata-kata.)

Herm. apa lagi yer? tak boleh fikir dah sebab ada orang tak sabar nak baca. hahaha. kalau korang rasa ada lagi yang perlu ditambah. sila komen ye...sebab benda-benda diatas apa yang aku rasa je. tak tau larh korang rasa apa. so, happy reading guys!!!


contoh lelaki yang perlu kita dapatkan.


lelaki macam neyh memang kena dapatkan. sebab malam-malam sedap kena peluk dan dipeluk. dia nak bukak baju pun mak tak kisah nok.....mak teruja sangat. dengan mak mertua (mak aku larh) pun teruja sama. ibu...ingat..menantu tuh..wkwkwkw

No comments: